Головна » Дошка оголошень » Служба порятунку 101 » Звернення до громадян

ЗАХОДИ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ДО ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ
Информация | 25.03.2010, 11:33
Дорожні транспортні засо­би повинні оснащуватися вогнегасниками відповідно до вимог
Постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.97 №1128 «Про забезпечення транспортних засобів пер­винними засобами пожежо­гасіння» (зі змінами №1 від 04.06.2003 №873).
Легкові автомобілі осна­щуються одним порошковим вогнегасником (ВП-2 або ВП-3),
вантажні автомобілі: двовісні - одним порошко­вим (ВП-2) або вуглекислот­ним
(ВВК-5), багатовісні -одним порошковим (ВП-5).
Автомобілі (автобуси) для перевезення пасажирів у кількості до 10 осіб оснащу­ються двома
порошковими вогнегасниками (ВП-2 або ВП-3) чи одним порошковим (ВП-2 або ВП-3)
та одним вуглекислотним (ВВК-2); до ЗО осіб - двома порошкови­ми (ВП-5 або ВП-6
та ВП-2) чи одним порошковим (ВП-5 або ВП-6) та одним вугле­кислотним (ВВК-5);
понад ЗО осіб - двома порошковими (ВП-5 або ВП-6 та ВП-2) чи одним порошковим
(ВП-5 або ВП-6) та одним вугле­кислотним (ВВК-5).
Автоцистерни для транс­портування нафтопродуктів та інші дорожні транспортні засоби для перевезення не­безпечних вантажів оснащу­ються двома порошковими вогнегасниками (ВП-5 або ВП-6) та одним вуглекис­лотним (ВВК-5) чи двома порошковими (ВП-5 або ВП-6 та ВП-9).
Причіп-автоцистерна для транспортування нафтопро­дуктів оснащується двома порошковими вогнегасника­ми (ВП-5) та одним вугле­кислотним (ВВК-7): один ус­тановлюють на шасі, два - на
цистерні або в кузові з небезпечним вантажем. На великовагових автомобілях-самоскидах повинен бути один порошковий вогнегас­ник (ВП-5).
Пересувні ремонтні май­стерні та лабораторії, інші дорожні транспортні засоби типу «фургон», що монту­ються на автомобільних ша­сі, повинні оснащуватися двома порошковими вогне­гасниками (ВП-2 або ВП-3) чи одним порошковим (ВП-2 або ВП-3) та одним вугле­кислотним (ВВК-5).
В усіх автомобілях вогне­гасники встановлюють у ка­біні безпосередньо біля во­дія в
доступному для нього місці. Вогнегасники, які встановлюють поза кабіною, необхідно захищати від впливу атмосферних опадів, сонячних променів і бруду.
Вогнегасники в легкових автомобілях кріпляться ліво­руч (спереду) під сидінням водія або під
переднім си­дінням для пасажира в такий спосіб, щоб не виникали пе­решкоди під час регулюван­ня положення крісла водія й не було загрози його трав­мування.
Місцями кріплення вогне­гасників у кабіні вантажних автомобілів можуть бути зад­ні кути
та задня стінка кабіни.
У пасажирських салонах автобусів вогнегасники слід установлювати приблизно на рівні центру
вікон або ви­ще в передньому куті салону для забезпечення їхньої цілості, для контролю з боку водія та доступу до них че­рез передні двері. Найбільш зручними місцями для ВП-5 та ВВК-5 в автобусах вели­кого класу є стінка кабіни з боку водія або місце під правим переднім кріслом для пасажира.
На автоцистерні вогне­гасник може бути встанов­лений на торцевій передній частині або на лівому
її бор­ту; висота кріплення не по­винна перевищувати 1,8 м.
Індикатор тиску вогнегас­ника закачного типу повинен бути відкритий для огляду, щоб можна було контролю­вати тиск без зняття вогне­гасника з кронштейна.
Забороняється зберіган­ня вогнегасників у багажни­ку легкового автомобіля, ку­зові вантажного
автомобіля та в інших місцях, доступ до яких є утрудненим. Дорожні транспортні за­соби комплектуються вогне­гасниками переважно на за-воді-виготовлювачі.
Конструкція кронштейна вогнегасника мусить бути надійною, щоб унеможлив­лювалося випадання
з нього вогнегасника під час руху автомобіля, а також у разі зіткнення або удару його об перешкоду.Основні причини загорян­ня на транспортних засобах: порушення герметич­ності комунікацій, несправ­ності паливної системи, зай­мання пального та електро­проводки під час дотику до поверхонь, які мають високі робочі температури (випуск­ного колектора, глушника та опалювальної установки); займання пального від потрапляння іскри, яка ви­никає під час ударів сталь­них деталей пошкодженого кузова автомобіля в умовах ДТП; займання пального від потрапляння іскри розряду статичної електрики; займання спалимих конструкційних матеріалів і пального через несправ­ності електрообладнання (коротке замикання, неза­довільні контакти тощо); займання спалимих конструкційних матеріалів і пального від впливу відкри­того вогню
(зварювальні ро­боти, розігрівання вузлів ав­томобіля в зимовий період,
перевірка наявності пально­го в паливних баках за до­помогою відкритого вогню,
куріння й т. ін.).
У разі займання автомобі­ля водій повинен зупинити його, з'їхати на узбіччя, вимкнути запалення
та вико­нати вимоги Правил дорож­нього руху щодо позначення зупинки дорожнього
транс­портного засобу.
Після зупинки автомобіля водій повинен негайно від­крити всі виходи, забезпечи­ти швидку
евакуацію паса­жирів і розпочати гасіння по­жежі. Висока ефективність гасіння
пожежі може бути досягнута, якщо гасіння ви­конувати одночасно з еваку­ацією
пасажирів.Гасіння пожежі
вогнегас­ником слід розпочинати з пролитого під автомобіль пального, в
подальшому по­даючи струмінь на осередок пожежі в ньому. Перед по­чатком
гасіння в підкапотному просторі водій зо­бов'язаний відкрити замки капота.
Гасіння в підкапотному просторі належить розпочинати одночасно з відкриттям
капота: інтен­сивність горіння після цього суттєво зростає.
Успіх гасіння автомобіля, що горить, залежить від оперативності дій водія. Во­дій
зобов'язаний пам'ятати, що час безперервної робо­ти всіх вогнегасників, реко­мендованих
для комплекта­ції автотранспорту, стано­вить 9-15 с. Запірно-пуско­вий пристрій
вогнегасника дозволяє (за потреби) при­пинити подачу вогнегасного заряду. Це
покращує тактику гасіння кількох осе­редків у різних місцях авто­мобіля або загорянь, що повторюються, в одному осередку.
Найбільший ефект дося­гається в разі одночасного гасіння (групою людей) із використанням кількох вогнегасників, а також якщо од­ночасно застосовуються під­собні засоби: сніг,
пісок, покривало й т. ін.
Гасити слід із навітряної сторони, скеровуючи стру­мінь із вогнегасника на по­верхню, яка
горить, а не на полум'я. Під час гасіння пального, яке витікає, заряд необхідно
подавати від низу горловини отвору догори.
Небезпечно гасити вогонь у забрудненому одязі (про­масленому, просоченому парами пального)
та руками, змоченими пальним.У разі ДТП, яка призвела до пожежі під час переве­зення небезпечних вантажів, водій зобов'язаний: за потреби вжити захо­дів для виклику пожежної
до­помоги; відповідно до аварійної картки вжити заходів для первинного усунення наслід­ків аварії; позначити місце ДТП згідно з вимогами Правил дорожнього руху, а також ужити заходів для евакуації дорожнього транспортного засобу за межі дороги, якщо це передбачено умовами безпечного перевезення не­безпечних вантажів.
За вимушеної зупинки дорожнього транспортного засобу через пошкодження тари або упаковки з
небез­печним вантажем, власти­вості якого становлять не­безпеку для інших учасників руху, місце зупинки додатко­во позначається двома зна­ками «В’їзд заборонено», кот­рі встановлюються на обох напрямках руху на відстані не менше 100 м від дорожнього транспортного засобу. Про місце вимушеної зупинки та її причини слід сповістити Державтоінспекцію.
В разі гасіння пожежі на газобалонному дорожньому транспортному засобі пере­дусім необхідно: перекрити магістраль­ний і балонний вентилі; збільшити на двигуні, який працює, кількість
обер­тів колінчастого валу й швидко відпрацювати газ, котрий залишився у системі газопроводів, від вентиля в карбюратор-змішувач; використовувати для гасіння вуглекислотний або
порошковий вогнегасник, пі­сок, покривало, воду, сніг та інші підручні засоби; поливати холодною во­дою балони з газом, щоб унеможливити їх нагрівання. Відповідальним
за наяв­ність та стан вогнегасника на дорожньому транспорт­ному засобі є його
водій, він зобов'язаний знати будову вогнегасника й уміти ним ко­ристуватися.
Під час щоденного огляду водій повинен перевіряти наявність на вогнегаснику пломб,
механічних пошкод­жень, величину тиску у вог­негаснику з індикатором (у вогнегасниках закачного ти­пу), термін чергового техніч­ного огляду.
Не допускається до ро­боти дорожній транспорт­ний засіб, термін чергового технічного обслуговування вогнегасника на якому за­кінчився, а також якщо цей вогнегасник має механічні
пошкодження, порушення пломби й падіння тиску.
Додав: rda | Контактна особа: Служба порятунку 101
Переглядів: 769 | Розміщено до: 25.04.2010 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
���� ��� windows 7, �����������, ������� ����������� ������������ 2013