Головна » Дошка оголошень » Служба порятунку 101 » Звернення до громадян |
ЗАХОДИ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ДО ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ
Информация | | 25.03.2010, 11:33 |
Дорожні транспортні засоби повинні оснащуватися вогнегасниками відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.97 №1128 «Про забезпечення транспортних засобів первинними засобами пожежогасіння» (зі змінами №1 від 04.06.2003 №873). Легкові автомобілі оснащуються одним порошковим вогнегасником (ВП-2 або ВП-3), вантажні автомобілі: двовісні - одним порошковим (ВП-2) або вуглекислотним (ВВК-5), багатовісні -одним порошковим (ВП-5). Автомобілі (автобуси) для перевезення пасажирів у кількості до 10 осіб оснащуються двома порошковими вогнегасниками (ВП-2 або ВП-3) чи одним порошковим (ВП-2 або ВП-3) та одним вуглекислотним (ВВК-2); до ЗО осіб - двома порошковими (ВП-5 або ВП-6 та ВП-2) чи одним порошковим (ВП-5 або ВП-6) та одним вуглекислотним (ВВК-5); понад ЗО осіб - двома порошковими (ВП-5 або ВП-6 та ВП-2) чи одним порошковим (ВП-5 або ВП-6) та одним вуглекислотним (ВВК-5). Автоцистерни для транспортування нафтопродуктів та інші дорожні транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів оснащуються двома порошковими вогнегасниками (ВП-5 або ВП-6) та одним вуглекислотним (ВВК-5) чи двома порошковими (ВП-5 або ВП-6 та ВП-9). Причіп-автоцистерна для транспортування нафтопродуктів оснащується двома порошковими вогнегасниками (ВП-5) та одним вуглекислотним (ВВК-7): один установлюють на шасі, два - на цистерні або в кузові з небезпечним вантажем. На великовагових автомобілях-самоскидах повинен бути один порошковий вогнегасник (ВП-5). Пересувні ремонтні майстерні та лабораторії, інші дорожні транспортні засоби типу «фургон», що монтуються на автомобільних шасі, повинні оснащуватися двома порошковими вогнегасниками (ВП-2 або ВП-3) чи одним порошковим (ВП-2 або ВП-3) та одним вуглекислотним (ВВК-5). В усіх автомобілях вогнегасники встановлюють у кабіні безпосередньо біля водія в доступному для нього місці. Вогнегасники, які встановлюють поза кабіною, необхідно захищати від впливу атмосферних опадів, сонячних променів і бруду. Вогнегасники в легкових автомобілях кріпляться ліворуч (спереду) під сидінням водія або під переднім сидінням для пасажира в такий спосіб, щоб не виникали перешкоди під час регулювання положення крісла водія й не було загрози його травмування. Місцями кріплення вогнегасників у кабіні вантажних автомобілів можуть бути задні кути та задня стінка кабіни. У пасажирських салонах автобусів вогнегасники слід установлювати приблизно на рівні центру вікон або вище в передньому куті салону для забезпечення їхньої цілості, для контролю з боку водія та доступу до них через передні двері. Найбільш зручними місцями для ВП-5 та ВВК-5 в автобусах великого класу є стінка кабіни з боку водія або місце під правим переднім кріслом для пасажира. На автоцистерні вогнегасник може бути встановлений на торцевій передній частині або на лівому її борту; висота кріплення не повинна перевищувати 1,8 м. Індикатор тиску вогнегасника закачного типу повинен бути відкритий для огляду, щоб можна було контролювати тиск без зняття вогнегасника з кронштейна. Забороняється зберігання вогнегасників у багажнику легкового автомобіля, кузові вантажного автомобіля та в інших місцях, доступ до яких є утрудненим. Дорожні транспортні засоби комплектуються вогнегасниками переважно на за-воді-виготовлювачі. Конструкція кронштейна вогнегасника мусить бути надійною, щоб унеможливлювалося випадання з нього вогнегасника під час руху автомобіля, а також у разі зіткнення або удару його об перешкоду.Основні причини загоряння на транспортних засобах: порушення герметичності комунікацій, несправності паливної системи, займання пального та електропроводки під час дотику до поверхонь, які мають високі робочі температури (випускного колектора, глушника та опалювальної установки); займання пального від потрапляння іскри, яка виникає під час ударів стальних деталей пошкодженого кузова автомобіля в умовах ДТП; займання пального від потрапляння іскри розряду статичної електрики; займання спалимих конструкційних матеріалів і пального через несправності електрообладнання (коротке замикання, незадовільні контакти тощо); займання спалимих конструкційних матеріалів і пального від впливу відкритого вогню (зварювальні роботи, розігрівання вузлів автомобіля в зимовий період, перевірка наявності пального в паливних баках за допомогою відкритого вогню, куріння й т. ін.). У разі займання автомобіля водій повинен зупинити його, з'їхати на узбіччя, вимкнути запалення та виконати вимоги Правил дорожнього руху щодо позначення зупинки дорожнього транспортного засобу. Після зупинки автомобіля водій повинен негайно відкрити всі виходи, забезпечити швидку евакуацію пасажирів і розпочати гасіння пожежі. Висока ефективність гасіння пожежі може бути досягнута, якщо гасіння виконувати одночасно з евакуацією пасажирів.Гасіння пожежі вогнегасником слід розпочинати з пролитого під автомобіль пального, в подальшому подаючи струмінь на осередок пожежі в ньому. Перед початком гасіння в підкапотному просторі водій зобов'язаний відкрити замки капота. Гасіння в підкапотному просторі належить розпочинати одночасно з відкриттям капота: інтенсивність горіння після цього суттєво зростає. Успіх гасіння автомобіля, що горить, залежить від оперативності дій водія. Водій зобов'язаний пам'ятати, що час безперервної роботи всіх вогнегасників, рекомендованих для комплектації автотранспорту, становить 9-15 с. Запірно-пусковий пристрій вогнегасника дозволяє (за потреби) припинити подачу вогнегасного заряду. Це покращує тактику гасіння кількох осередків у різних місцях автомобіля або загорянь, що повторюються, в одному осередку. Найбільший ефект досягається в разі одночасного гасіння (групою людей) із використанням кількох вогнегасників, а також якщо одночасно застосовуються підсобні засоби: сніг, пісок, покривало й т. ін. Гасити слід із навітряної сторони, скеровуючи струмінь із вогнегасника на поверхню, яка горить, а не на полум'я. Під час гасіння пального, яке витікає, заряд необхідно подавати від низу горловини отвору догори. Небезпечно гасити вогонь у забрудненому одязі (промасленому, просоченому парами пального) та руками, змоченими пальним.У разі ДТП, яка призвела до пожежі під час перевезення небезпечних вантажів, водій зобов'язаний: за потреби вжити заходів для виклику пожежної допомоги; відповідно до аварійної картки вжити заходів для первинного усунення наслідків аварії; позначити місце ДТП згідно з вимогами Правил дорожнього руху, а також ужити заходів для евакуації дорожнього транспортного засобу за межі дороги, якщо це передбачено умовами безпечного перевезення небезпечних вантажів. За вимушеної зупинки дорожнього транспортного засобу через пошкодження тари або упаковки з небезпечним вантажем, властивості якого становлять небезпеку для інших учасників руху, місце зупинки додатково позначається двома знаками «В’їзд заборонено», котрі встановлюються на обох напрямках руху на відстані не менше 100 м від дорожнього транспортного засобу. Про місце вимушеної зупинки та її причини слід сповістити Державтоінспекцію. В разі гасіння пожежі на газобалонному дорожньому транспортному засобі передусім необхідно: перекрити магістральний і балонний вентилі; збільшити на двигуні, який працює, кількість обертів колінчастого валу й швидко відпрацювати газ, котрий залишився у системі газопроводів, від вентиля в карбюратор-змішувач; використовувати для гасіння вуглекислотний або порошковий вогнегасник, пісок, покривало, воду, сніг та інші підручні засоби; поливати холодною водою балони з газом, щоб унеможливити їх нагрівання. Відповідальним за наявність та стан вогнегасника на дорожньому транспортному засобі є його водій, він зобов'язаний знати будову вогнегасника й уміти ним користуватися. Під час щоденного огляду водій повинен перевіряти наявність на вогнегаснику пломб, механічних пошкоджень, величину тиску у вогнегаснику з індикатором (у вогнегасниках закачного типу), термін чергового технічного огляду. Не допускається до роботи дорожній транспортний засіб, термін чергового технічного обслуговування вогнегасника на якому закінчився, а також якщо цей вогнегасник має механічні пошкодження, порушення пломби й падіння тиску. | |
Переглядів: 769 | Розміщено до: 25.04.2010 | |
Всього коментарів: 0 | |